Michal Vaľko,Vojta Drnek, Jakub Švejnar, Štefan Szabó, čtyři výrazné osobnosti současné experimentální a improvizované hudby, čtyři sólové světy, jedno hudební setkání.
V první části večera se představí každý z hudebníků v krátkém sólovém setu. Druhá část večera nabídne společný set, v němž se jejich zvuky propojí do jedinečné kolektivní kompozice. Přijďte si poslechnout současnou hudbu v její nejživější podobě – mezi tichem a napětím, prostorem a zvukem.
Doporučené vstupné: 200 Kč
Michal Vaľko – 𝐋𝐢𝐧𝐞 𝐆𝐚𝐭𝐞
𝐋𝐢𝐧𝐞 𝐆𝐚𝐭𝐞 je projekt v Prahe usadeného hudobníka Michala Vaľka. Jeho zvuk je charakteristikcý repetívnosťou, zdanlivou nemennosťou a využívaním minimálnych výrazových prostriedkov. Skladby, ktoré sú tvorené dlhými drónmi vyvolávajú psychedelický efekt zapečateného času- kontinuálneho zostupu k radikálnemu zvukovému oprosteniu. Vaľkove kompozície nadväzujú na tradíciu minimalizmu (La Monte Young, Éliane Radigue, Steve Reich), no zároveň ich môžeme počúvať aj ako solitérne zvukové denníky. V nich sa pomocou ninery a vlastného hlasu pokúša vytvoriť utopický priestor, v ktorom dekonštruuje časovosť zameranú na výkon a zisk. Výsledkom môže byť meditácia, hypnotický trip alebo správa o blížiacej sa apokalypse, ktorá je zvestovaná pravidelným točivým pohybom kľuky drevenej ninery.
.
𝐋𝐢𝐧𝐞 𝐆𝐚𝐭𝐞 je projekt v Prahe usadeného hudobníka Michala Vaľka. Jeho zvuk je charakteristikcý repetívnosťou, zdanlivou nemennosťou a využívaním minimálnych výrazových prostriedkov. Skladby, ktoré sú tvorené dlhými drónmi vyvolávajú psychedelický efekt zapečateného času- kontinuálneho zostupu k radikálnemu zvukovému oprosteniu. Vaľkove kompozície nadväzujú na tradíciu minimalizmu (La Monte Young, Éliane Radigue, Steve Reich), no zároveň ich môžeme počúvať aj ako solitérne zvukové denníky. V nich sa pomocou ninery a vlastného hlasu pokúša vytvoriť utopický priestor, v ktorom dekonštruuje časovosť zameranú na výkon a zisk. Výsledkom môže byť meditácia, hypnotický trip alebo správa o blížiacej sa apokalypse, ktorá je zvestovaná pravidelným točivým pohybom kľuky drevenej ninery.
.
Vojta Drnek – Solo for Prepared Accordion
Akordeonista a skladatel žijící v Berlíně, Vojta Drnek patří k výrazným postavám české a německé improvizační scény. Jeho hudba spojuje prvky jazzu, soudobé hudby a volné improvizace s hlubokým smyslem pro zvukový detail a prostor.
Ve svém sólovém projektu využívá krajní techniky hry na akordeon, díky kterým tvoří zcela unikátní zvukové struktury. Skrze dynamickou hru s tichem a rezonancí buduje intimní i monumentální hudební světy. Každý koncert je neopakovatelnou cestou do hloubky akordeonového zvuku.
.
Akordeonista a skladatel žijící v Berlíně, Vojta Drnek patří k výrazným postavám české a německé improvizační scény. Jeho hudba spojuje prvky jazzu, soudobé hudby a volné improvizace s hlubokým smyslem pro zvukový detail a prostor.
Ve svém sólovém projektu využívá krajní techniky hry na akordeon, díky kterým tvoří zcela unikátní zvukové struktury. Skrze dynamickou hru s tichem a rezonancí buduje intimní i monumentální hudební světy. Každý koncert je neopakovatelnou cestou do hloubky akordeonového zvuku.
.
Jakub Švejnar – bicí, elektronika, no-input mix
Jakub Švejnar *1995, je bubeník věnující se převážně volné improvizaci. Studoval bicí nástroje na Konzervatoři Jaroslava Ježka a Jazzovou interpretaci na JAMU. Jeho sólové sety jsou organicky se vyvíjejících zvukové plochy, které přecházejí ze zvukového minimalismu do free jazzové výbušnosti.
Lze zde rozpoznat vlivy kontrastních žánrů a hudebních principů garážového rocku, soudobé perkusní hudby, IDM, Jazzu aj.
Kromě klasické bicí soupravy využívá různé objekty, perkuse, hlas a elektronické prvky – kontaktní snímače, lo-fi sampling a vazbovou techniku no-input.
.
Jakub Švejnar *1995, je bubeník věnující se převážně volné improvizaci. Studoval bicí nástroje na Konzervatoři Jaroslava Ježka a Jazzovou interpretaci na JAMU. Jeho sólové sety jsou organicky se vyvíjejících zvukové plochy, které přecházejí ze zvukového minimalismu do free jazzové výbušnosti.
Lze zde rozpoznat vlivy kontrastních žánrů a hudebních principů garážového rocku, soudobé perkusní hudby, IDM, Jazzu aj.
Kromě klasické bicí soupravy využívá různé objekty, perkuse, hlas a elektronické prvky – kontaktní snímače, lo-fi sampling a vazbovou techniku no-input.
.
Štefan Szabó – varhany
Štefan Szabó predstaví svoj organový album ‘clouds and pulses’, ktorý vyšiel minulý rok na Ma Records a v súčasnosti je nominovaným na cenu Radio_Head v kategórii experimentálna hudba. Na clouds and pulses sú predstavené dva rozdielne svety dvoch rôznych miest, dva rôzne organy v dvoch rôznych kostoloch.
Štefan Szabó predstaví svoj organový album ‘clouds and pulses’, ktorý vyšiel minulý rok na Ma Records a v súčasnosti je nominovaným na cenu Radio_Head v kategórii experimentálna hudba. Na clouds and pulses sú predstavené dva rozdielne svety dvoch rôznych miest, dva rôzne organy v dvoch rôznych kostoloch.



